• Odwiedziło nas: 379297 osób
  • Do wakacji: -1 dni

Jesteś tu: » Strona główna »

WYCIECZKA EDUKACYJNO - PROFILAKTYCZNA DO GDAŃSKA

WYCIECZKA EDUKACYJNO – PROFILAKTYCZNA DO GDAŃSKA

UCZNIÓW KLAS IV - V SP

24 KWIETNIA 2013

Uczniowie klasy czwartej i piątej (prawie w komplecie) spędzili w Gdańsku piękny dzień! Przyświecało nam słońce i…hasło: „Poznaję, wypoczywam, uczę się”.

Wędrówkę rozpoczęliśmy wczesnym rankiem od wizyty w Centrum Hewelianum, gdzie obie klasy uczestniczyły w lekcjach na temat astronomii: Kosmik poznaje Układ Słoneczny (kl. IV) i Księżyc – wierny towarzysz Ziemi (kl.V). Obejrzeliśmy także ciekawą wystawę  Energia, Niebo i Słońce . W takim miejscu większość uczniów była po raz pierwszy: można było tu wszystkiego dotknąć, czego na przykład nie praktykuje się w muzeach.

Na Górze Gradowej zwiedziliśmy wystawę historyczną  Wehikuł Czasu - Człowiek  i Pocisk, która mieści się w schronach obronnych z XIX wieku. Na  szczycie wzgórza, gdzie stoi ogromny Krzyż Milenium, upamiętniający 2000 – lecie Chrztu Polski  i  1000 - lecie Gdańska, podziwialiśmy panoramę starej i nowej części miasta. Bardzo wygłodniali szybko dotarliśmy do miejsca posiłku, skąd wypoczęci i syci powędrowaliśmy na Stare Miasto.

Idąc Traktem Królewskim uczniowie na  żywo widzieli to, co wcześniej oglądali na zdjęciach w szkole. W formie zgaduj – zgaduli odnajdowali historyczne kamienice na ul. Długiej. Ostatnim punktem w planie wycieczki było Muzeum Archeologiczne na ul. Mariackiej.

Atrakcja goniła atrakcję, więc pod koniec spaceru, niektórzy byli bardzo zmęczeni. Plany wycieczkowe zrealizowaliśmy w 95%; gdyż jedynie Panienka z Okienka w kamienicy na Długim Targu nie wyjrzała nam na powitanie :)

Uczniowie mogli nie tylko sprawdzić praktycznie swoją wiedzę, ale pogłębić ją w ciekawy sposób. Ten wspólnie spędzony dzień  pozwolił nam także poznać się lepiej!

Wycieczkę przygotowały panie: I. Gutowska (wychowawca kl. IV), M. Werbowska (wychowawca kl. IV) i T.  Przeździecka (pedagog szkolny) z pomocą opiekuńczą p. J. Czerwińskiej. Wsparcia finansowego udzielili rodzice i Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Ostaszewa.