• Odwiedziło nas: 379321 osób
  • Do wakacji: -1 dni

Jesteś tu: » Strona główna »

WYCIECZKA DO WARSZAWY

W nocy z 28 na 29 X 2013 r. wyjechaliśmy z Ostaszewa na wycieczkę szkolną do Warszawy. Naszej zgranej ekipie (43 uczniom, 4 opiekunom i pani dyrektor) towarzyszyło 7 uczniów – wolontariuszy z Gimnazjum w Trąbkach Wielkich (jadących pod opieką dyrektora szkoły) oraz pan Władek z Fundacji Pomocy Społecznej na Rzecz Dzieci. To dzięki Jego życzliwości mieliśmy okazję wiele razy jeździć na wycieczki. Nad ranem zobaczyliśmy Warszawę w promieniach wschodzącego słońca i już wcale nie chciało nam się spać.  Podjechaliśmy do kompleksu budynków Sejmu i Senatu przy ulicy Wiejskiej. To był pierwszy punkt w programie zwiedzania stolicy. Do Sejmu pojechaliśmy na zaproszenie samego marszałka Senatu RP pana Bogdana Borusewicza. Jak wszyscy wchodzący poddaliśmy się kontroli pirotechnicznej, po czym zwiedziliśmy Sejm pod opieką pracowników Biura Kancelarii Sejmu, którzy w krótkim wykładzie zaprezentowali nam historię polskiego parlamentaryzmu. Pokazali miejsca znane dotąd tylko z TV - galerię Sali Posiedzeń Sejmu, hall główny, Salę Kolumnową, korytarz marszałkowski, Salę Posiedzeń Senatu. Zwieńczeniem wizyty było spotkanie z panem Borusewiczem, który zaprosił nas na miłą pogawędkę do swojego gabinetu, gdzie czekały na nas pucharki z sokiem pomarańczowym i słodycze. Czas  spędzony w Sejmie był prawdziwą lekcją historii! Kolejnym punktem programu był Zamek Królewski, w którym czekał już na nas nauczyciel jęz. niemieckiego - pan Tomasz. Współorganizował tę wycieczkę, dlatego zakupił bilety

i poprowadził do królewskich komnat. Wnętrza urzekły nas wystrojem i bogactwem złotych ornamentów. Galeria Owalna - arrasami brukselskimi

i portretami monarchów polskich, Sala Rycerska - dziełami Bacciarellego. Pięknem emanowały:  Sala Tronowa, Pokój Canaletta i Gabinet Króla.

Niektórzy z nas rozmarzyli się na myśl o posiadaniu takich pokojów…  Żegnając się z przewodnikami, udaliśmy się na spacer po Warszawie. Podziwialiśmy stolicę, bo pogoda naprawdę nam sprzyjała. Było tak ciepło, że pozdejmowaliśmy kurtki! Przejechaliśmy się metrem, aby szybciej dotrzeć na obiad. Wysiedliśmy przy Pałacu Kultury i Nauki. W Złotych Tarasach zjedliśmy gorący posiłek, a po nim udaliśmy się na zakupy. Pofolgowaliśmy sobie nieco. Nowe łaszki, błyskotki, kosmetyki i modne gadżety… Warszawa naprawdę da się lubić! Niestety, wszystko co dobre, kiedyś się kończy.  Po szaleństwie zakupów udaliśmy się na miejsce zbiórki. Na szczęście do autokaru nie było daleko! Pani dyrektor zaproponowała nam jeszcze zwiedzanie Pałacu Kultury i Nauki, ale stanowczo zaprotestowaliśmy (bolały nas nogi). Wracaliśmy do domu zadowoleni i syci wrażeń. Serdecznie dziękujemy naszym opiekunom: pani Alicji, panu Tomkowi, pani Annie, panu Adamowi oraz wspaniałomyślnym fundatorom: panu Władkowi i restauracji McDonalds za wspaniałą przygodę, która na długo pozostanie w naszej pamięci!