• Odwiedziło nas: 379309 osób
  • Do wakacji: -1 dni

Jesteś tu: » Strona główna »

WYCIECZKA PROFILAKTYCZNO - EDUKACYJNA NA KASZUBY I DO GDAŃSKA

W dniach 19 – 21 maja 2014 r. grupa 45 uczniów ZS Ostaszewo wraz opiekunami wyjechała na trzydniową wycieczkę profilaktyczno – edukacyjną na Kaszuby i do Gdańska. W czasie wycieczki towarzyszył nam pan Władysław Ornowski, który był niestrudzonym przewodnikiem i sponsorem wielu atrakcji.
Pierwszy dzień spędziliśmy w Przywidzu, gdzie znajdowała się nasza baza noclegowa oraz miejsce posiłków. Tego dnia zwiedzaliśmy okolice, odpoczywaliśmy nad jeziorem. Po południu wielką atrakcją był Park Linowy, w którym uczniowie wzmacniali tężyznę fizyczną. Wieczorem w czasie dyskoteki nasza młodzież integrowała się z grupą gimnazjalistów z Gdańska. Następny dzień rozpoczęliśmy zwiedzanie od Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku. Mieliśmy wiele wzruszeń związanych z historią wojenną Polaków zesłanych na Syberię i nie tylko… „Przeżyliśmy” w podziemnym schronie atak bombowy. Zaś w małym kościółku na terenie Szymbarka zobaczyliśmy pamiątki historyczne z całej Polski, a w Sali Bankietowej zadziwił nas największy fortepian świata. Oglądaliśmy domki polskich emigrantów oraz … domki z bajek. Na koniec o zawrót głowy przyprawił nas Dom Do Góry Nogami. Kolejnym etapem wycieczki było Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. Atrakcją były nie tylko parowozy i pociągi, ale także przejażdżka drezyną. Mimo zmęczenia i upału większość z nas dostała nowych sił na Wieży Widokowej w Wieżycy, gdzie z góry widać piękną panoramę Kaszub. Wieczorem piekliśmy kiełbaski przy ognisku. Następnego ranka młodzież nie chciała rozstawać się z Przywidzem, ponieważ przyjmowano nas w Ośrodku Kempingowym bardzo życzliwie. W środę po śniadaniu wyjechaliśmy do Gdańska. Kilka godzin spędziliśmy zwiedzając ZOO. Po sytym obiedzie i deserze lodowym wsiedliśmy do autokaru, by wrócić do Ostaszewa.
Serdecznie dziękujemy Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Ostaszewo oraz panu Władysławowi Ornowskiemu z Fundacji „Pan Władek” za ogromną pomoc finansową. Dziękujemy także pani Lucynie Herbasz za promocyjne udostępnienie noclegów wraz z wyżywieniem. Bez ich serdecznego wsparcia wyjazd nie byłby możliwy!

Teresa Przeżdziecka

Więcej zdjęć w GALERII

oraz na stronie pod linkiem