• Odwiedziło nas: 388227 osób
  • Do końca roku: 129 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!! dni

AKCJE EDUKACYJNE (Archiwum)

Jesteś tu: » Strona główna » Klasy 0 - III » AKCJE EDUKACYJNE (Archiwum)

AKCJE EDUKACYJNE (Archiwum)

 

 


 

 TYDZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

 

W dniach 20-24 luty 2017 r. w ramach promocji  czytelnictwa odbył się "Tydzień głośnego czytania". Akcja polegała na zaproszeniu przeze mnie nauczycieli, którzy podczas przerw czytali dla uczniów wiersze Juliana Tuwima, bajki i satyry Krasickiego oraz Legendy polskie. W poniedziałek nauczyciele czytali dla 5 i 6-latków, a w pozostałe dni dla innych klas.  Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem i myślę, że w przyszłości będzie to akcja cykliczna. 

Opracowała:  Ilona Łuczak

 

       

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SCHRONISKO "PSI RAJ"

 

Klasa IIIa  zorganizowała zbiórkę darów dla czworonogów ze Schroniska „Psi Raj” w Pasłęku pod hasłem: „Dając koc pomożesz zwierzakom przetrwać zimową noc!.” Dzięki tej akcji uczniom, rodzicom , nauczycielom i pozostałym pracownikom placówki w Nowej Cerkwi w dniach od 5 do 9 grudnia 2016 r. udało się zebrać dla zwierzaków ponad 20 kilogramów karmy (suchej i w puszkach), ale również kilkanaście kocyków, ręczników, kilka zabawek, obroży i kaganiec. Wszystkie zebrane dary zostały zawiezione do Pasłęka i za wszystkie w imieniu podopiecznych Schroniska „Psi Raj” dziękujemy! :)

 

Uczniowie kl. IIIa i wychowawczyni Marzena Sypniewska

 

 

  -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SPOTKANIE PRZEDSZKOLAKÓW Z POLICJANTEM


Dnia 10 listopada 2016r grupa dzieci 5-letnich i uczniowie zerówki z Zespołu Szkół w Ostaszewie gościli funkcjonariuszy ruchu drogowego oraz prewencji z Komendy Powiatowej Policji w Nowym Dworze Gdańskim. Policjanci przypomnieli dzieciom jak powinien zachowywać się mały pieszy, dlaczego ważna jest widoczność pieszego i co zrobić by ją poprawić. Na zajęciach przypomniano również dzieciom o zasadach bezpiecznego podróżowania rowerem, samochodem i autobusem. Dzieci chętnie uczestniczyły w rozmowie, udzielały odpowiedzi na zadawane pytania. Wspólnie z małymi słuchaczami policjanci przećwiczyli czynności, o których nie wolno zapominać w trakcie przechodzenia na drugą stronę jezdni. Dzieci chętnie zaśpiewały piosenki tematycznie związane z zajęciami oraz recytując wiersz zademonstrowały jak poruszać się po „pasach” i obiecały, że od tej chwili wszystkie będą dbać o swoją widoczność przy drodze. Aby ułatwić im to zadanie, policjanci przekazali dzieciom kamizelki odblaskowe ufundowane przez sponsora Firmę STOLMACH, które otrzymaliśmy dzięki staraniom i za pośrednictwem jednego z rodziców. Od dzisiaj kamizelki odblaskowe pomogą nam w dbaniu o bezpieczeństwo małych pieszych podczas codziennych spacerów.
Wychowawczynie p. W. Rajczewska i p. A. Łopatko złożyły na ręce obecnych policjantów pisemne podziękowanie za wspaniale przeprowadzone zajęcia dydaktyczne.

 

Opracowała: Anna Łopatko

 

 

 

Więcej zdjęć w MAŁEJ GALERII

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SPOTKANIE Z POLICJANTAMI Z POWIATOWEJ KOMENDY POLICJI W NOWYM DWORZE GDAŃSKIM

 

10 listopada 2016 r. do uczniów klasy I przyjechali policjanci z Powiatowej Komendy Policji w Nowym Dworze Gdańskim. Omówili uczniom zasady bezpiecznego poruszania się po drodze do i ze szkoły. Oprócz znanej już dzieciom tematyki policjanci rozmawiali z uczniami o zachowaniu bezpieczeństwa jako pasażer samochodu - podkreślali, że bezwzględnie dzieci muszą być przewożone na fotelikach i w zapiętych pasach. Policjanci prosili uczniów, aby o tym zawsze przypominali dorosłym. Oczywiście nie mogło zabraknąć pokazu policyjnego wyposażenia kajdanki, gaz łzawiący i wspomnienie o broni. Na zakończenie spotkania każdy uczeń otrzymał odblask, by być widocznym na drodze. A na zakończenie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

Opracowała: Sylwia Korytkowska

 

   

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

DZIECI POMAGAJĄ ZWIERZAKOM

 

Klasa IIb z Nowej Cerkwi w ramach zajęć dydaktycznych związanych z opieką nad bezpańskimi psami, postanowiła wspomóc czworonożne zwierzaki ze schroniska podległego pod Ochotniczą Straż Pożarną w Nowym Dworze Gd. Uczniowie przez tydzień zbierali do specjalnej skarbonki pieniążki za które zakupiono worek karmy.  Od Zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Gd., otrzymali podziękowanie za pomoc w opiece nad bezpańskimi zwierzętami. 

M. Seroka

 

       

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ZAJĘCIA NA MALBORSKIM ZAMKU


Uczniowie klasy IIIa biorą udział w cyklicznych zajęciach na zamku w Malborku. Zajęcia odbywaja się raz w miesiącu ( z wyłączeniem okresu zimowego) i trwają 2 godziny. Dzięki nim uczniowie poprzez aktywne działanie z ochotą i wielkim zaangażowaniem zgłębiają tajemnice jednej z największych twierdz średniowiecznej Europy.

Opracowała: Marzena Sypniewska

 

   

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

LEKCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI


Uczniowie klas trzecich ZS w Ostaszewie wraz z wychowawczyniami ucząc się systematycznego oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi, odwiedzili placówkę banku w Ostaszewie. Podczas tej wizyty miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat działania i funkcjonowania banku oraz przeprowadzić wywiad z pracownikami a także zrozumieć, że warto oszczędzać i racjonalnie dysponować pieniędzmi.

Opracowała: Marzena Sypniewska

 

  

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SPRZĄTANIE ŚWIATA 2016

 

27.09.2016r do akcji sprzątania okolicy szkoły w Ostaszewie włączyły się również dzieci z klasy „0”.

Uzbrojone w worki i rękawiczki z wielkim zaangażowaniem przystąpiły do pracy.

W ten sposób dokonuje się uwrażliwianie dzieci na problemy środowiska przyrodniczego.

Po skończonej pracy wszystkim wybornie smakowało śniadanie i ciepła herbata.

Opracowała:Anna Łopatko

 

   

 

Więcej zdjęć w "MAŁEJ GALERII"

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PROGRAM EDUKACYJNY „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ”. (ciąg dalszy)

 

Kolejne zajęcia z programu edukacyjnego „Mamo, tato, wolę wodę” pod hasłem: „Moja rodzina” odbyły się 04 grudnia 2015 r.Na powitanie tak jak podczas pierwszego spotkania dzieci zostały zachęcone do poczęstowania się i każdy wypity kubeczek wody został odnotowany na karcie wypitej wody. Mówiliśmy dzisiaj o tym, jak ważne jest picie wody, zwłaszcza gdy jesteśmy chorzy czy przeziębieni. Dzieci przekonały się, że woda jest bardzo istotna nie tylko dla dzieci, ale również dla rodziców, babci, dziadka, starszego rodzeństwa. Gdy jesteśmy chorzy, uprawiamy sport i mamy wzmożony wysiłek fizyczny, kiedy kichamy, mamy gorączkę, pocimy się tracimy wodę. Organizm potrzebuje jej więcej, bo więcej traci. Jak pijemy dużo wody, to czujemy się lepiej. Omówiliśmy przedstawioną przez Zdrojka sytuację i zaczęliśmy się bawić w: „ Raz, dwa, trzy, Zdrojek patrzy!” Jedna osoba - Zdrojek wołała: „Raz, dwa trzy, Zdrojek patrzy!”, odwracał się, a dzieci musiały zatrzymać się w bezruchu, kto się poruszył wracał na start, a kto dotknął Zdrojka, ten dostawał swoją opaskę ze znaczkiem Zdrojka i mówił na głos postać z rodziny: np. „mama”, a pozostałe dzieci razem z nauczycielem wymieniały powody, dla których mama powinna pić wodę.Po zabawie nadszedł czas na pogadankę dydaktyczną „Zdrowa woda – zdrowia doda”. Rozmowa dotycząca chorowania i skutków jakie za sobą niesie. Rozdrażnienie, zmęczenie, ból głowy, gorsza koncentracja i mniejsza odporność na zachorowania to dolegliwości, które często towarzyszą jesienią i zimą. Dzieci udzielały odpowiedzi związanych z ich doświadczeniami związanymi z chorobą. Następnie rozmawialiśmy o różnych sytuacjach w życiu codziennym, które wymagają częstszego spożywania wody. Swoje pomysły i wybory dzieci uzasadniały oraz wybierały z wyciętych obrazków ułożonych na dywanie te, które owe sytuacje przedstawiały. Sytuacje to: śpiący człowiek, chore dziecko, robienie zakupów, dzieci uprawiające sport, czytanie książki, rodzina w słoneczny dzień na spacerze, mama odkurzająca dom, tata koszący trawę w ogrodzie, pomagające rodzicom dzieci. Po zakończonej pracy nauczyciel zachęca dzieci do napicia się wody. Następnie zabawiliśmy się w zabawę „Gdzie schowały się kropelki”? dzieci wyruszyły na poszukiwanie kropelek. Ten, kto znalazł kropelkę, siadał do kółeczka.Dzieci określały miejsce położenia odnalezionej kropelki (np. na krzesełku, pod stolikiem, w koszyczku, itp.). Po skończonej zabawie dzieci wspólnie przygotowały plakat oraz przykleiły znalezione kropelki przy każdej sytuacji wymagającej spożywania wody. Plakat został zawieszony na tablicy.Kończąc zajęcia dzieci wykonały zajęcia plastyczno - kreatywne „Mamo, tato, wybierz wodę”. Podobnie jak Zosia i Krzyś, my również przygotowaliśmy dzisiaj czarodziejskie superkubeczki dla Naszych rodziców. Dzieci wykonały portrety swoich bliskich na kroplach wody wyciętych z brystolu, ozdobiły i przykleiły do kubeczków.Na zakończenie bawiliśmy się w zabawę ruchowa „Śmieszna wędrówka” dzieci ustawiły się, nauczyciel głośno wymawiał różne czynności wymagające spożywania większej ilości wody, a dzieci wiernie naśladowały ruchy.
Opracowała: Sylwia Korytkowska

 

    

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PROGRAM EDUKACYJNY „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ”.

 

Dzieci z klasy „0” przystąpiły do ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Mamo, tato, wolę wodę!”, który jest prowadzony przez Żywiec Zdrój nieprzerwanie od 2009 roku przy wsparciu Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka. Celem tego programu jest edukowanie dzieci w zakresie pozytywnego wpływu wody na organizm człowieka i jej znaczenia dla całego środowiska. Treści programu są przeprowadzane w ciekawy i interesujący dla dzieci sposób. Podczas zajęć dzieci bawią się, a przy okazji zdobywają podstawową wiedzę na temat wody.Bohaterami opowieści o Wodnych Superbohaterach są Zdrojek, Zosia i Krzyś, którzy przekazują cenną wiedzę o wodzie, jej roli w przyrodzie i życiu człowieka. W naszej klasie „0” odbyły się już dwa takie zajęcia, na których dzieci zostały zapoznane ze znaczeniem wody dla człowieka.Pierwsze zajęcia pod hasłem: „Mój dzień” odbyły się 20 listopada 2015 r. podczas tych zajęć dzieci poznały Wodnych Superbohaterów Zdrojka, Zosię i Krzysia, którzy będą nam towarzyszyć przez cały okres programu.Na powitanie dzieci zostały zachęcone do poczęstowania się i każdy wypity kubeczek wody został odnotowany na karcie wypitej wody. Następnie przeszliśmy do rozmowy o tym, jak ważna jest woda dla naszego organizmu i samopoczucia, jak się czujemy, kiedy chce nam się pić. Dzieci naprowadzane wymieniały stany emocjonalne związane z odczuwaniem pragnienia: rozdrażnienie, zmęczenie, złość, brak sił, itp. Po rozmowie do naszej klasy zawitał Zdrojek, który zapytany o to: „ Czy w dniu dzisiejszym też sięgnął już po wodę do picia?”. Odpowiedział: „Ależ naturalnie – woda jest niezbędna dla każdego z nas. Dzięki niej mamy siłę i jesteśmy zdrowi, a Ja mogę dziś z Wami się spotkać” i przywitał się z dziećmi.Następnie wysłuchaliśmy opowiadania o pomieszanym dniu, to znaczy znaczeniu wody dla organizmu każdego dziecka i dorosłego. Mieliśmy pogadankę -zgadywankę: „Do czego potrzebna jest woda w organizmie?”. Zapisywaliśmy na kolorowych kartonikach nazwy podawanych emocji, a następnie dzieliliśmy je na „przyjemne” i „nieprzyjemne”. Dzieci zostały zapoznane z potrzebną ilością wody dla organizmu w każdym wieku. Dzieci przyklejały na plakacie „Ile wody powinno pić dziecko?” pod postaciami dzieci w różnym wieku odpowiednią liczbę kartoników - szklaneczek (niemowlę 4 – 1000 ml, małe dziecko 5 – 1250 ml, starsze dziecko 7 – 1750 ml, nastolatek 10 – ok. 2000 ml).Podczas zabawy ruchowej „Napij się wody” dzieci w trakcie zabawy reagowały na sygnał nauczyciela. Na słowa: „Napijmy się wody” – dzieci sięgały po swoje kubeczki, biorą łyk wody, odstawiały kubeczek na miejsce i maszerowały przy muzyce. Na przerwę w muzyce i słowa nauczyciela: „Czujemy zmęczenie” - dzieci siadały na podłodze i pokazywały zmęczenie.Następnie dzieci wzięły kartki, kredki i wykonały pracę plastyczną pod tytułem: „Gdy chce nam się pić...” obrazującą to, jak się czują, gdy napiją się wody, które zostały umieszczone na tablicy.Nauczyliśmy się piosenki z pokazywaniem „Mamo, tato, wolę wodę”.
Na zakończenie wykonaliśmy pracę plastyczno - dydaktyczną „Zegar mojego dnia” w grupach. Dzieci wykorzystując przygotowane materiały oraz zdobyta podczas zajęć wiedzę naklejały na tarcze zegarów poszczególne kartoniki z odpowiadającymi im czynnościami dnia codziennego oraz odpowiedniej ilości kartoników symbolizujących picie wody.
Opracowała: Sylwia Korytkowska

 

      

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Spotkanie ze strażakiem z OSP w Ostaszewie

 

Dnia 6 października 2015 r. w klasie „0” odbyło się spotkanie z p. Mariuszem Kuneckim strażakiem z OSP w Ostaszewie.
Strażak opowiedział dzieciom o swojej pracy, zademonstrował strój w jakim bierze udział w akcjach. Dzieci miały możliwość obejrzenie z bliska radia strażackiego, przez które się porozumiewają podczas swojej pracy. Dzieci były bardzo zainteresowane i zadawały pytania, na które uzyskały wyczerpujące odpowiedzi.
Po zakończeniu spotkania w sali wyruszyliśmy do budynku OSP w Ostaszewie. Dzięki uprzejmości strażaków dzieci mogły zwiedzić siedzibę, w której zajrzeliśmy do pomieszczeń, w których znajdowały się różne sprzęty.
Pan Mariusz wyjechał wozem strażackim na zewnątrz OSP i zademonstrował dzieciom sygnały dźwiękowe oraz świetlne. Następnie pokazał i bardzo dokładnie opowiedział o znajdujących się w środku wozu strażackiego sprzętach, które wykorzystują strażacy w swojej pracy. Zobaczyliśmy również sprzęt, który zakładają strażacy, aby monitorować swoje procesy życiowe podczas akcji oraz w jakim stroju wyruszają na wezwania związane z usuwaniem gniazd os czy szerszeni.
Na zakończenie pan strażak zademonstrował nam torbę ratownictwa medycznego i powiedział dzieciom, że tylko przeszkoleni strażacy mogą udzielać pomocy medycznej. Dodał również, że takie przeszkolenia trzeba cyklicznie przechodzić, aby móc pomagać medycznie. Chętne dzieci założyły kołnierz usztywniający odcinek szyjny, który często jest używany przez strażaków i ratowników medycznych podczas wypadków samochodowych.
Spotkanie z panem Mariuszem i wyjście do OSP w Ostaszewie wywarło ogromne wrażenie na dzieciach. Po spotkaniu prawie wszyscy chcieli zostać strażakami.

Sylwia Korytkowska

 

     

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SPRAWOZDANIE z XV akcji „GÓRA GROSZA”

 

Nasza szkoła, jak co roku, przystąpiła do akcji „Góra Grosza”. Organizatorem było Towarzystwo „Nasz Dom”. W dniach od 24 listopada do 5 grudnia 2014 r. Uczniowie klasy III A wraz z wychowawczynią przeprowadzili zbiórkę pieniędzy w klasach I-III. W tym czasie uczniowie zbierali pieniądze do specjalnie przygotowanych skarbonek. Każda klasa w miarę możliwości starała się o jak największą ilość grosików. Celem zbiórki jest zebranie funduszy na pomoc dla domów dziecka, placówek opiekuńczo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
W styczniu 2015 r. zebrane środki, za pośrednictwem firmy kurierskiej, zostały przekazane Towarzystwu „Nasz Dom” w Warszawie.
Po zakończeniu akcji zliczono zebrane monety. Podczas XV edycji „Góra Grosza” w naszej szkole zebrano 8 021 sztuk monet o łącznej wartości 305 złotych i 51 groszy oraz 11 monet zagranicznych.
Wyniki konkursu na największą „Górę Grosza” uzyskaną przez klasę przedstawiają się następująco:
I MIEJSCE: klasa I A – 115, 94 zł
II MIEJSCE: klasa III B – 69, 20 zł
III MIEJSCE: klasa II A – 40, 94 zł
IV MIEJSCE: klasa III A – 31, 00 zł
V MIEJSCE: klasa II B – 30, 13 zł
VI MIEJSCE: klasa I B – 18, 30 zł

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim za udział, zaangażowanie i zapraszamy ponownie za rok.

Sylwia Korytkowska

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SPOTKANIE Z POLICJANTEM W NASZEJ SZKOLE

 

Rozpoczął się nowy rok szkolny, dlatego Policja w tym czasie prowadzi w szkołach spotkania, podczas których przekazują najmłodszym informacje o bezpieczeństwie na drodze.
„Bezpieczna droga do szkoły” to akcja prowadzona na terenie całego województwa. Policjanci z Nowego Dworu Gdańskiego już odwiedzili kilka szkół, w których rozmawiali z pierwszakami o niebezpieczeństwach czyhających na drogach.
21 listopada 2014r.przyszedł czas i na naszą placówkę. Gościliśmy panią policjantkę i pana policjanta, którzy przeprowadzili z naszymi uczniami pogadanki na temat bezpieczeństwa. Pani policjantka zaopiekowała się najmłodszymi w naszej szkole, czyli I klasami. Na lekcjach uczyła pierwszaków podstawowych zasad ruchu drogowego, takich jak przechodzenie przez jezdnię, bezpieczeństwo w drodze do i ze szkoły. Pytania skierowane do uczniów dotyczą głównie zagadnień związanych z tym czy można przechodzić przez drogę tuż przed pojazdem, czy wolno wyjść zza samochodu i przejść przez drogę. Każdy pierwszak otrzymał element odblaskowy, aby być widocznym na ulicy.
Pan policjant prowadził zajęcia z II i III klasą, którym przypominał podstawowe wiadomości z podstawowych zasad ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły. Uświadomił uczniów,iż nie mogą jeździć samodzielnie po drogach, gdyż nie posiadają odpowiedniego przygotowania w postaci karty rowerowej. Aby móc samodzielnie się poruszać muszą zaczekać aż skończą 10 lat i zdadzą egzamin na kartę rowerową. Pytania skierowane do uczniów dotyczą zagadnień związanych z tym jak i gdzie można przechodzić przez drogę, co oznacza sygnał dźwiękowy na przejściu, jak należy poruszać się na drodze, jak zachowujemy się czekając na autobus, itp. Drugą sprawą poruszoną przez pana policjanta było zachowanie. Zwrócił uwagę, na to, że nie wolno nikogo popychać, przezywać, zabierać czyjąś własność, niewłaściwie się zachowywać. Także za takie czyny można zostać ukaranym. Uczniowie dowiedzieli się, jakie konsekwencje mogą ponieść rodzice za nie przestrzeganie prawa związanego z zachowaniem ich pociech i zasad bezpieczeństwa na drodze. Policjanci przypomnieli dzieciom, o konieczności korzystania z elementów odblaskowych. Od końca sierpnia tego roku obowiązują nowe przepisy nakazujące noszenie odblasków przez pieszych poruszających się wzdłuż dróg poza terenem zabudowanym.
Wzmożone policyjne patrole sprawdzać będą drogi dojazdowe do szkół i tereny wokół placówek oświatowych. Zwracać będą uwagę na zachowanie kierowców i pieszych oraz warunki przewozu najmłodszych pasażerów. Mamy nadzieję, że z przekazanych w ciągu naszego spotkania z policjantami porad najmłodsi będą korzystać przez cały rok szkolny.

Opracowała: Sylwia Korytkowska

 

   

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

WSZYSCY JESTEŚMY MISTRZOWSCY


7 listopada 2014r. w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów klasy I A z zawodnikami drużyny piłkarskiej MADY OSTASZEWO. Nasza pani wychowawczyni zaprosiła na nasze zajęcia piłkarzy , którzy z wielkim zaangażowaniem pomogli nam w realizacji zadania konkursowego “Wszyscy Jesteśmy Mistrzowscy” zorganizowanego w ramach ogólnopolskiego projektu sportowego “Mały Mistrz”w którym uczestniczymy . Dziękujemy drużynie za profesjonalny trening piłkarski. Dzięki Wam jesteśmy coraz bliżej do zdobycia sprawności piłkarza.
uczniowie klasy IA z wychowawczynią Marzeną Sypniewską

 

      

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

INAUGURACJA PROJEKTU „Zdrowo jem, więcej wiem”.

 

Klasa III A była uczestnikiem Pikniku Rodzinnego pod hasłem „ODWAŻ SIĘ BYĆ ZDROWYM NA NARODOWYM” w dniu 25 października 2014 roku. Podczas wyjazdu dzieciom towarzyszyli rodzice.
Organizatorem wydarzenia była Fundacja Instytutu Matki i Dziecka oraz Stadion Narodowy, a partnerem Fundacja BOŚ. Imprezę rozpoczął happening - próba bicia nieoficjalnego rekordu Polski w największej liczbie osób ustawiających się w kształt literki „Z” jak zdrowie. Wzięli w niej udział mieszkańcy Warszawy jak i również zaproszeni uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski. Kolejnym wydarzeniem był bieg rodzinny wokół Stadionu, w którym również braliśmy udział (chętne osoby z klasy - dzieci i rodzice).
Całość pikniku uświetniły występy zespołów dziecięcych, teatrów szkolnych i cheerlederek ze zwycięskich szkół w konkursach/ projektach edukacyjnych Fundacji BOŚ. Podczas trwania pikniku nastąpił bardzo ważny dla nas jako zespołu „WITAMINOWE SKRZATY ” moment, najpierw udział w części artystycznej – występ, a później odebranie nagród za zdobycie III miejsca GRAND PRIX w kategorii klas II w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM”. Nagrodzono uczniów, nauczycieli i szkoły. W trakcie pikniku odbyły się m.in.: warsztaty fitness, ćwiczenia z rehabilitantami z Instytutu Matki i Dziecka, przeglądy dentystyczne dla dzieci, wyścigi na ergometrach, warsztaty skakankowe i cyrkowe, gry edukacyjne, malowanie buziek i jabłuszek. Z każdej atrakcji mogliśmy skorzystać i się świetnie bawić promując zdrowy styl życia. Spotkaliśmy na Pikniku znane gwiazdy, a z jedną z nich udało się nam zrobić zdjęcie. Impreza miała na celu promocję zdrowego stylu życia. Bardzo się nam podobało i było warto starać się cały rok by móc świętować nasze zwycięstwo.
Na inaugurację wręczenia nagród mogliśmy wyjechać dzięki wsparciu finansowemu, którego udzielił nam Urząd Gminy Ostaszewo, ZS w Ostaszewie i sponsorzy.



Więcej zdjęć w MAŁEJ GALERII


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PROJEKT EDUKACYJNY „MAŁY MISTRZ”


Program „Mały Mistrz” skierowany jest do dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a jego idą jest propagowanie aktywnej postawy. Formuła "Małego Mistrza" opiera się na sześciu zasadniczych blokach sportowych z możliwością poszerzania o pokrewne dziedziny. Zaproponowane sprawności mogą być prowadzone przez nauczyciela w ciągu trzech lat nauki w klasach I–III, z tym, że z każdym rokiem zwiększają się wymagania, którym powinno sprostać dziecko. Nauczyciel może w kolejnych latach zmieniać niektóre sprawności i np. w I klasie w ramach sprawności “Piłkarz” realizować zajęcia piłki nożnej, a w następnych latach np. koszykówki czy siatkówki.
Uczniowie po opanowaniu kolejnych sprawności i umiejętności ruchowych otrzymują odznakę, którą wklejają do specjalnej legitymacji. Zdobywca kompletu sprawności otrzymuje tytuł Małego Mistrza.


Zobacz film: RODZINA MISTRZOWSKICH

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SŁODKI DZIEŃ W SZKOLE

Uczniowie klasy III b wraz z rodzicami i wychowawcą organizują raz w miesiącu Słodki Dzień w Szkole. Na słodką przerwę zapraszani są uczniowie klas I-III na ciastko, naleśnika czy też galaretkę. Smakołyki te przygotowują rodzice, dbają o to, by desery wzbogacone były owocami. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na potrzeby klasy oraz na wycieczkę do Warszawy na zakończenie roku szkolnego 2014/2015

Małgorzata Seroka

 

     

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PROMOCJA ZIOŁOWYCH OGRÓDKÓW I POTRAW Z ZIOŁAMI W NASZEJ SZKOLE


W środę 16 marca 2014 r. klasy II zorganizowały promocję ziołowych ogródków i potraw z ziołami. Klasa II a zaproponowała pizzę z sosem z pomidorów i świeżej bazylii i suszonych ziół; twarożek z ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem oraz czerwone pesto na chrupiących tostach. Natomiast klasa II b zaproponowała krakersiki z twarożkiem z ziołami oraz farfalle z zielonym pesto. Wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom smakowały potrawy zaproponowane przez uczestników projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Zapoznaliśmy innych z naszymi dzienniki obserwacji wzrostu i hodowli ziół, gazetkami o ziołach.

Sylwia Korytkowska

 

 

 

Więcej zdjęć w MAŁEJ GALERII

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” FUNDACJI BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA.


W czwartek 17 kwietnia 2014 r. zostały ogłoszone wyniki za II etap „ZIMOWY” ogólnopolskiego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska „Aktywnie po Zdrowie”. Nasz zespół WITAMINOWE SKRZATY ponownie zajął II miejsce – tym razem w etapie II projektu. Również ten etap okazał się dla uczniów klasy II A bardzo owocny. Po dokonaniu oceny nadesłanych raportów spośród 115 klas drugich za ten etap jury oceniło nasze zmagania na 634,68 punktów. Taka wysoka nota zaowocowała zaszczytnym II miejscem. Jesteśmy bardzo szczęśliwi!
Pracujemy teraz nad zadaniami, jakie zaplanowano w ostatnim etapie „WIOSENNYM” dla klas II. Również teraz na najwyższych obrotach owocnie pracujemy nad projektem z zaangażowaniem, poświęceniem jak do tej pory.
W I etapie „JESIENNYM” nasz zespół również zajął II miejsce, z czego się bardzo cieszymy, gdyż nasza praca jest doceniana przez jury. W tym etapie wzięło udział 138 klas z całej Polski, a my uzyskaliśmy 978, 48 punktów.
Na tej stronie można zobaczyć tabelę z wynikami dla kategorii klas drugich: ETAP JESIEŃ http://zdrowojem.fundacjabos.pl/index.php
ETAP ZIMA http://zdrowojem.fundacjabos.pl/index.php?m=wy&kat=2

Sylwia Korytkowska

 

 

 

 Więcej zdjęć w MAŁEJ GALERII

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

REALIZACJA PRZEZ KLASĘ IIB ETAPU ZIMOWEGO PROJEKTU „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM”


Klasa IIb pod kierunkiem wychowawczyni Małgorzaty Seroka bierze udział w ogólnopolskim konkursie „Zdrowo jem, więcej wiem” zorganizowanym przez Fundację Banku Ochrony Środowiska. Uczniowie wykonują szereg zadań konkursowych mających na celu zmianę nawyków żywieniowych, promocję zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia. Projekt podzielony jest na trzy etapy ściśle powiązane z porami roku- jesienny, zimowy i wiosenny. Obecnie klasa zakończyła realizację zadań etapu zimowego, działania nad którymi pracowały dzieci dotyczyły picia wody, zdrowych przekąsek, aktywności fizycznej.
Po zajęciach lekcyjnych Źródło życia i zdrowia- Woda!, dzieci wiedzą, że najzdrowsza do picia jest- woda.

Małgorzata Seroka

 

 

Więcej zdjęć w Małej Galerii

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SPRAWOZDANIE z XIV akcji „GÓRA GROSZA”


W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie klas młodszych przystąpili do jednej z największych akcji społecznych w Polsce „Góra Grosza”. Dotychczasowe edycje pokazały, że „Góra Grosza” jest znana i lubiana wśród dzieci. Była to już czternasta edycja tego konkursu. Jak podaje Towarzystwo „Nasz Dom” , przez wszystkie lata istnienia tej ogólnopolskiej akcji w sumie zebrano ogromny fundusz: ponad 24 miliony złotych. Tylko w ubiegłym roku uczniowie z ponad 10 tys. szkół z całej Polski zebrali 250 ton drobnych monet o wartości ponad 2,8 miliona złotych.
Celem akcji jest zebranie pieniędzy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną. W tym roku szczególnie skupiono uwagę na dalszej realizacji reformy domów dziecka. Od czternastu lat patronat nad akcją obejmuje Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Akcja „Góra Grosza” trwała od 26 listopada do 7 grudnia 2013 roku. W tym czasie uczniowie naszej szkoły zbierali różne monety do specjalnie przygotowanych skarbonek. Każda klasa w miarę możliwości starała się o jak największą ilość grosików. Po zakończeniu akcji zliczono zebrane monety. Ogółem podczas XIV edycji akcji „Góra Grosza” uczniowie klas I – III zebrali 102,20 zł w tym:
• 2017 monet 1 gr

• 1234 monet 2 gr
• 443 monet 5 gr
• 89 monet 10 gr
• 58 monet 20 gr
• 11 monet 50 gr

• 4 monety 1 zł

• 3 monety 2 zł

• 2 monety 1 cent

Wyniki konkursu na największą „Górę Grosza” uzyskaną przez klasę przedstawiają się następująco:
I MIEJSCE: klasa III A – 33, 28 zł
II MIEJSCE: klasa II B – 26, 97 zł
III MIEJSCE: klasa I B – 16, 61 zł
IV MIEJSCE: klasa II A – 14, 37 zł
V MIEJSCE: klasa I A – 7, 68 zł
VI MIEJSCE: klasa III B – 3, 29 zł

Przekonaliśmy się, że „Jeden grosz znaczy niewiele, ale Góra Grosza jest największa na świecie !!!”

Sylwia Korytkowska

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

REALIZACJA PROJEKTU FUNDACJI BOŚ – „Zdrowo jem, więcej wiem”


W tym roku szkolnym w ramach pracy z wewnętrznym programem szkolnym autorstwa M. Seroka i A. Łopatko pt. „Żyj zdrowo” trzy klasy: Ia, IIa i IIb przystąpiły do projektu fundacji BOŚ „Zdrowo jesz, więcej wiesz”. W ciągu roku uczniowie mają do realizacji wiele zadań.

 

   

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OSZCZĘDZAMY W SKO


Już kolejny raz chętni uczniowie klas młodszych przystąpili do konkursów DZIŚ OSZCZĘDZAM W SKO, JUTRO W BANKU SPÓŁDZELCZYM oraz NAUKA, OSZCZĘDZANIE, ZABAWA organizowanych przez Bank Spółdzielczy w Sztumie. Celem konkursów jest wyrabianie u dzieci nawyku świadomego oszczędzania i gospodarowania własnymi środkami pieniężnymi.
Uczniowie klas pierwszych swoje książeczki SKO, które są dokumentem stwierdzającym przynależność do tej organizacji , otrzymali z rąk pracowników BS w Sztumie Filia w Ostaszewie na uroczystym apelu, zorganizowanym w listopadzie w naszej szkole.
Tych, którzy jeszcze się nie zdecydowali - ZAPRASZAMY ! Drzwi do SKO są otwarte dla wszystkich uczniów!
Szkolny opiekun SKO

Marzena Sypniewska

 

  

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE OD NAJMŁODSZYCH LAT - Konkurs „Zdrowo jem, więcej wiem”

          

14 października 2013 roku był niecodziennym dniem dla uczniów klasy IIa. Pani Dyrektor mgr Alicja Redlicka wręczyła dzieciom nagrody  zdobyte w ogólnopolskim konkursie „Zdrowo jem, więcej wiem” zorganizowanym przez Fundację Banku Ochrony Środowiska. Nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy otrzymali uczniowie,  szkoła i opiekun zespołu pani mgr Sylwia Korytkowska.            Jesienią 2012 roku uczniowie klasy Ia utworzyli zespół „Małych odkrywców” i przystąpili do realizacji działań podzielonych na trzy etapy: jesienny, zimowy i wiosenny. Zrealizowano 21 zadań konkursowych. Przez zabawę, ciekawe doświadczenia, działania praktyczne, lekcje tematyczne, konkursy, zajęcia plastyczne i aktywność fizyczną wzbogaciły wiedzę o to co, ile i kiedy jeść oraz jak aktywnie spędzać czas wolny, żeby być zdrowym, silnym i radosnym. Uczniowie nie tylko zapoznali się z zasadami zdrowego odżywiania, ale także propagowali zdobytą wiedzę w szkole, rodzinie i środowisku lokalnym. W realizacji projektu wykazali się pomysłowością, twórczo rozwiązywali wiele zadań problemowych. Dowodem są prace: Książeczka Śniadaniowa klasy I a, hodowla ziół, Księga ziołowych potraw, Książeczka ziołowych potraw, Książeczka najzdrowszych słodyczy. Uczniowie walczyli także o odznakę Super Kucharza za najlepszy zestaw śniadaniowy, najzdrowsze słodycze, potrawy z ziół. Wykonali mnóstwo plakatów zachęcających do zdrowego odżywiania i stylu życia, uprawiania sportu, picia wody. Zorganizowali zajęcia ruchowe - gry i zabawy, zaprezentowali przedstawienie „Na straganie”, a także przeprowadzili dużo doświadczeń. Poprzez różne formy (gazetki, plakaty, poczęstunki, konkursy) promowali zdrowe odżywianie w szkole, rodzinie i środowisku. Organizator konkursu wspierał także edukację rodziców w zakresie prawidłowych zwyczajów żywieniowych. To dla nich opiekun zespołu przeprowadził na ten temat kilka szkoleń. Do projektu zgłoszono 249 klas pierwszych, jednak do realizacji tego wyzwania przystąpiły 83 zespoły z całego kraju. Jest to olbrzymi sukces Naszych obecnych drugoklasistów, ponieważ rywalizacja była bardzo silna, każdy zespół miał coś ciekawego do zaprezentowania. Bardzo cieszymy się, że całoroczna praca uczniów klasy I a  w projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem” została wysoko oceniona przez jury konkursowe, co poświadczają zdobyte miejsca, wartościowe nagrody, dyplomy, a przede wszystkim ogromny sukces uczniów naszej klasy na tle innych w kraju. Jednak najbardziej cieszy fakt, że wiedza uczniów została wzbogacona o cenne informacje dotyczące zdrowia. Radość i uśmiech na twarzach uczniów to znak tego, że są zdrowi i szczęśliwi, a tylko w takich okolicznościach w życiu spełniają się marzenia.

 

      

 

--------------------

 

SPOTKANIE PIERWSZAKÓW Z POLICJANTEM

 

10 października 2013 roku w szkole  w Nowej Cerkwi  odbyło się spotkanie uczniów klas pierwszych z przedstawicielem Komendy Policji  Powiatowej w Nowym Dworze Gdańskim. W czasie spotkania dzieci poznały

i utrwaliły sobie zasady związane z bezpieczeństwem na drodze, w domu i na podwórku. Chętnie odpowiadały na zadawane pytania oraz przytaczały zdarzenia ze swojego życia. Na koniec spotkania dzieci otrzymały odblaski w kształcie misia, które przyczepiły do swoich plecaków. Teraz uczniowie są już z daleka widoczni na drodze.

Anna Łopatko

 

 

--------------------

 

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” FUNDACJI BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA – JUŻ SIĘ ZAKOŃCZYŁ.

 

W poniedziałek 24 czerwca 2013 r. zostały ogłoszone wyniki za III etap „WIOSENNY” oraz NAGRODY GRAND PRIX ogólnopolskiego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska „Aktywnie po Zdrowie”.  Nasz zespół MAŁYCH ODKRYWCÓW zajął w etapie III – II miejsce oraz za wszystkie etapy – II miejsce.
Również ten etap okazał się dla uczniów klasy I A bardzo owocny. Po dokonaniu oceny nadesłanych raportów spośród 55 klas pierwszych za ten etap jury oceniło nasze zmagania na 669,67 punktów. Taka wysoka nota zaowocowała zaszczytnym II miejscem.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi!
Teraz przed nami wakacje. Będziemy odpoczywać, a od nowego roku szkolnego na pewno będziemy pracować na najwyższych obrotach dalej.

Na tej stronie można zobaczyć tabelę z wynikami dla kategorii klas pierwszych:


http://www.konkurs2012.aktywniepozdrowie.pl/index.php?m=wy&kat=1

 

--------------------

 

REALIZACJA PROGRAMU ,,ŻYJ ZDROWO”


„Wspólne śniadanie” na stałe zaczyna wpisywać się w tradycję naszej szkoły. Zgodnie z wytycznymi programu „Żyj zdrowo” uczymy się: jak przygotować zdrowe i pożywne śniadanie, nakrywać do stołu, kulturalnie spożyć posiłek. Przy okazji dowiadujemy się rozmaitych ciekawostek o warzywach i owocach. W klasie IIIb postanowiliśmy na każdym z takich śniadań poznawać jakieś nowe nieznane nam warzywo i je posmakować. Tym razem było to awokado. Wiele dzieci nigdy nie próbowało kanapek z awokado i bardzo chętnie smakując dzieliły się uwagami między sobą.

 


W ramach realizacji programu zajęcia odbywają się nie tylko w klasach. Jedną z takich lekcji dla uczniów z klasy Ib i IIIb przeprowadziłyśmy na korytarzu szkolnym, gdzie znajduje się gazetka na temat SEGREGACJI ŚMIECI.

 


Korzystając z obecności przedstawiciela Parku Krajobrazowego klasa IIIb miała także bardzo ciekawą i pouczającą lekcję w plenerze.

 

 

 

--------------------

 

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” FUNDACJI BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA.


Dzisiaj 16 kwietnia 2013 r. zostały ogłoszone wyniki za II etap „ZIMOWY” ogólnopolskiego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska „Aktywnie po Zdrowie”.
Ten etap okazał się dla uczniów klasy I A bardzo owocny. Po dokonaniu oceny nadesłanych raportów spośród 61 klas pierwszych za ten etap jury oceniło nasze zmagania na 650 punktów. Taka wysoka nota zaowocowała zaszczytnym II miejscem.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi!
Jesteśmy w trakcie ostatniego III etapu „WIOSENNEGO” – będziemy się nadal mocno starać. Pracujemy na najwyższych obrotach.

Na tej stronie można zobaczyć tabelę z wynikami za oba etapy:
http://www.konkurs2012.aktywniepozdrowie.pl/index.php

Należy kliknąć w zakładkę wyniki następnie KLASA I i nacisnąć ETAP „JESIEŃ” oraz ETAP „ZIMA”.


  


--------------------


Kiermasz świąteczny


Tradycją naszej szkoły stało się organizowanie kiermaszy świątecznych. Klasa Ib wraz z rodzicami i wychowawcą przygotowała na kiermasz: zajączki, kurczaczki, koszyczki i wianuszki z wikliny papierowej oraz różnorodne kraszanki, pisanki, malowanki. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na potrzeby klasy.

 

 

--------------------

 

,,Żyj zdrowo”- parapetowy ogródek


Realizując tematykę- zasady zdrowego odżywiania w oparciu o szkolny program Żyj zdrowo, klasa Ib założyła parapetowy ogródek w którym uprawia rzeżuchę, szczypiorek i kiełki warzyw. Przed świętami wielkanocnymi uczniowie przygotowali samodzielnie wspólne śniadanie. Było to faszerowane jajko w kształcie kurczaczka siedzącego na trawce- kiełki rzodkiewki. Do potrawy wykorzystano warzywa z ogródka.

 

 

 

--------------------

 

Szkolny program ,,Żyj zdrowo”


Problem otyłości we współczesnym świecie dotyczy coraz szerszej rzeszy konsumentów. Badania wykazują, że przede wszystkim dotyczy on dzieci i młodzieży. Głównymi przyczynami otyłości jest po pierwsze siedzący tryb życia, brak ruchu, a po drugie bardzo złe nawyki żywieniowe.
Wychodząc na przeciw tym problemom powstał w szkole program ,,Żyj zdrowo” mający na celu propagowanie zasad zdrowego i ekologicznego stylu życia poprzez kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia i kondycji fizycznej. Program dotyczy zagadnień w trzech obszarach:

 

1. Jemy zdrowo kolorowo
- zasady zdrowego odżywiania
- rola owoców i warzyw w codziennym żywieniu
- negatywne skutki nieprawidłowego odżywiania


2. W zdrowym ciele, zdrowy duch
- znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia
- sposoby aktywnego spędzania czasu wolnego


3. Z ekologią na ty
- znaczenie segregacji odpadów- ,,Pozytywnie selektywni”
- ochrona przyrody-chrońmy bogactwo ginącego piękna


Program został opracowany i napisany przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej: M. Seroka, A. Łopatko i kierowany do uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej w Nowej Cerkwi.

 

-------------------- 


OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” FUNDACJI BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA.


 

Wraz z początkiem roku szkolnego 2012/2013 rozpoczęła się trzecia edycja projektu edukacyjnego „Zdrowo jem, więcej wiem” Fundacji Banku Ochrony Środowiska „Aktywnie po zdrowie”. Poprzez uświadamianie nauczycielom, rodzicom oraz dzieciom, jak ważne jest zdrowe odżywianie oraz aktywność sportowa, Fundacja zmienia świadomość społeczną i przeciwdziała otyłości wśród najmłodszych. Głównym celem programu jest wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Do trzeciej edycji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” przystąpiła klasa Ia – opiekun pani Sylwia Korytkowska. Program, do którego przystąpili uczniowie ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Uczy nie tylko pracy w grupie, ale przede wszystkim zmienia nawyki żywieniowe, edukuje i skłania do zmiany stylu życia.
Konkurs dla szkół jest częścią programu prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska „Aktywnie po Zdrowie”. Opiekę nad ogólnopolskim internetowym Konkursem sprawuje Koordynator Programu Szkolnego Fundacji Banku Ochrony Środowiska. Patronat merytoryczny nad Konkursem objęli: Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Sportu i Turystyki, IŻŻ, SGGW, oraz AWF.
Strona internetowa: www.aktywniepozdrowie.pl - to otwarta księga, w której zgromadzona jest systematyczna i pogłębiona wiedza na temat zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Jest to "podręcznik" szczególnie dla rodziców/opiekunów i nauczycieli, w którym znajdują się informacje niezbędne do realizacji programu - odnośnie samej żywności i zasad odżywiania, ale także psychologiczne wyjaśnienie motywacji postępowania i źródeł nawyków.
W trzech etapach – jesiennym, zimowym i wiosennym – realizowane będą promujące zdrowie lekcje tematyczne, konkursy i spotkania z rodzicami.
W etapie jesiennym uczniowie poznawali: zasady zdrowego odżywiania, zależności między sposobem odżywiania i aktywnością fizyczną, a stanem zdrowia i samopoczuciem. Poznali produkty służące zdrowiu i produkty niewskazane do spożycia. Zdobytą wiedzę wykorzystali biorąc udział w klasowych konkursach. Plakaty, poradniki śniadaniowe, gazetki ścienne to tylko niektóre ze sposobów, w jaki uczestnicy prezentowali swoje pomysły na pożywne drugie śniadanie, zdrowe słodkości czy ciekawe zabawy na świeżym powietrzu.
Klasa Ia wraz z wychowawczynią dokumentują swoją pracę, a pierwsze sprawozdania (raporty) wraz ze zdjęciami i gazetkami zostały przesłane do Fundacji.
15 stycznia 2013 roku zostały ogłoszone wyniki za etap jesienny. Zajęliśmy 4 miejsce – gratuluję dzieciom ich wysiłku. Zabrakło nam bardzo niewiele, aby znaleźć się w nagrodzonej trójce. Jeszcze nic straconego, będziemy pracować wytrwale dalej i będziemy się strać zająć wyższe miejsce. Jesteśmy właśnie w trakcie etapu zimowego.

 

    

 

--------------------

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA”


 

W roku szkolnym 2012/2013 uczniowie klas pierwszych naszej szkoły realizowali pod kierunkiem wychowawców Sylwii Korytkowskiej i Małgorzaty Seroka program edukacyjny „Klub Bezpiecznego Puchatka”.
Celem tego programu jest zapoznanie pierwszoklasistów z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze, uświadomienie uczniom różnych niebezpiecznych sytuacji w domu i w szkole, kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania w trudnych sytuacjach i odpowiedniej reakcji na zaistniałe zagrożenia oraz rozwijanie twórczego myślenia.
Realizując program uczniowie otrzymali broszury informacyjne dla rodziców oraz książeczki „Dołącz do Klubu Bezpiecznego Puchatka”. Przeprowadzone zajęcia edukacyjne dostarczyły niezbędnej wiedzy o tym, jak być bezpiecznym na drodze, w szkole i w domu. Różne metody i interesujące środki dydaktyczne powodowały duże zaangażowanie uczniów.
Na podsumowaniu projektu dzieci wypełniły Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie. Uczniowie klasy Ia uzupełniali go na zajęciach w szkole.
Co roku nasza szkoła bierze udział w tym programie, ale test dla pierwszaków przeprowadzono po raz pierwszy. Test pozwolił na sprawdzenie wiedzy dzieci na temat bezpieczeństwa na tak szeroką skalę. Wzięło w nim udział ponad 60 tysięcy pierwszoklasistów ze szkół podstawowych z całej Polski. Tylko w tym roku dzięki programowi 250 000 dzieci z klas I uczyło się, jak być bezpiecznym na drodze, w szkole i domu.
Mam nadzieję, że zajęcia te uwrażliwiły dzieci na kwestię własnego bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa w kontaktach z innymi dziećmi i dorosłymi. Zdobyta wiedza pozwoli na bezpieczne spędzanie wakacji, a w razie potrzeby na wezwanie pomocy dzięki znajomości numerów telefonów alarmowych.

Szkoła otrzymała certyfikat „Klubu Bezpiecznego Puchatka”.